Bloggen om en trebarnsmammas fabulösa vardag - läs och njut. Jag lever ett högst ordinärt och vanligt svenssonliv, dock med en skimrande guldkant. Åtminstone om ni frågar mig. Är en flitig bloggerska sedan 2007. Älskar min familj och mina vänner. Gift sedan 2010. Hus- och kattägare. Ytterst otränad och en smula sockerberoende. Gillar att skriva, att läsa, att resa och att shoppa.

tisdag 20 december 2011

I'm so pleaseeeed

Vaknar till ljudet av tysta små röster. Inte psykopatröster eller inbrottstjuvsröster, men barnröster. Storebror och Lillebror är vakna. Försiktigt tassar de förbi mitt rum, upp för trappan - utan att tända några lampor. Hör hur de stänger dörren däruppe och börjar leka. En halvtimme senare kommer de nerför trappan, nästan lika tyst. Sätter på TV:n, placerar sig i soffan och kollar på barnprogram.

Själv ligger jag kvar i sängen och tänker 1) vad stora de har blivit och 2) vad duktiga de är. Ibland. Faktum är att de ofta är ganska rediga när jag är själv. Pratar jag med dem kvällen före och ber dem vara tysta om de vaknar tidigt, då blir det så. Oftast.

Liten Bebi sover fortfarande. Håll i er nu, men hon har sovit sedan sjutiden igår. I princip non stop.

Ni hör att jag är nöjd va?

1 kommentar: