Bloggen om en trebarnsmammas fabulösa vardag - läs och njut. Jag lever ett högst ordinärt och vanligt svenssonliv, dock med en skimrande guldkant. Åtminstone om ni frågar mig. Är en flitig bloggerska sedan 2007. Älskar min familj och mina vänner. Gift sedan 2010. Hus- och kattägare. Ytterst otränad och en smula sockerberoende. Gillar att skriva, att läsa, att resa och att shoppa.

söndag 4 december 2011

Årets Julklapp - testng testing

Jag har bestämt mig för att prova Årets Julklapp, nämligen den färdiga matkassen. Har funderat fram och tillbaka, och häromdagen hittade jag ICA:s matkassar. ICA har tydligen ett alternativ som heter "Billiga Veckan" eller nåt sånt. Lite enklare mat, ibland halvfabrikat och sådär. Passar mig perfekt. Jag hinner inte stå vid spisen och greja under veckorna. Det är en omöjlighet. Bebisen äter inte på samma tider som de andra, det är nattning, blöjor, smakprotioner, tillägg, syskonbråk, syskonbus...jag hinner inte. Ibland känns det som om kidsen bokstavligen sliter mig mitt itu. Det dras åt alla möjliga olika håll.

Hur som helst, den där billiga kassen tror jag på. Passar en matanalfabet som mig. Förresten har jag lagt ned ALL ångest angående maten. Jag vägrar ha dåligt samvete över att jag inte är någon bullmamma. Hur sjutton skall jag hinna vara det? Ensam med tre små under större delen av arbetsveckan. Lära mig laga fin mat kan jag säkerligen göra senare i livet. När barnen är större.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar