Bloggen om en trebarnsmammas fabulösa vardag - läs och njut. Jag lever ett högst ordinärt och vanligt svenssonliv, dock med en skimrande guldkant. Åtminstone om ni frågar mig. Är en flitig bloggerska sedan 2007. Älskar min familj och mina vänner. Gift sedan 2010. Hus- och kattägare. Ytterst otränad och en smula sockerberoende. Gillar att skriva, att läsa, att resa och att shoppa.

tisdag 6 december 2011

Lockar - hur?!

Sitter och försöker klura ut om man bör införskaffa sig en locktång eller en plattång. Har tänkt på detta länge men inte fått tummen ur. OM vi nu kommer iväg till partajet på lördag vill jag vara så fin det bara går (...) i håret.

Hilfe! Vet att jag har en frisör i min extremt lilla läsarskara - vad är bäst?! Kan ni andra något om detta? Hade tänkt att fixa en fin uppsättning med lockar och sådär...

Hälsningar Den Slitna Småbarnsmorsan

3 kommentarer:

  1. Jag har inte riktigt fattat hur man lockar håret med plattång, så jag skulle nog satsa på en locktång.. Å andra sidan är det där med frisyrer inte min grej, de flesta normalbegåvade fixar nog lockar med plattång :) De lockarna brukar bli finare också har jag fått för mig.

    SvaraRadera
  2. Jag tycker plattång som du kan locka med och platta, krävs bara en liten teknik, det är en helt vanlig plattång som du gör på ett speciellt sätt med :) Kan visa dig på fredag <3

    SvaraRadera
  3. Jag lockar med en plattång (köpt på Tradera för en mycket billig penning). Hade aldrig testat innan, men lärde mig själv genom att kolla instruktionsfilm på Youtube :) Mycket enkelt! Att locka med locktång gjorde jag förut, men det tar ju tre evigheter att bli klar (jag har långt och tjockt hår), men med plattång går det faktiskt att få till någorlunda lockar på typ en kvart, beror på hur tjocka/tunna slingor man tar varje gång. När jag skulle på bröllop tog det en timme = väldigt noggrann och mycket spray! Lycka till :) /Josefin (ps. tack för mailet!)

    SvaraRadera